Komentář: Křesťanství vrací úder. Vydává se módní cestou

Autor |2019-10-25T15:04:25+02:0024. října, 2019|Sloupky|

Úpadek? Už ne. Papež František totiž drží krok s dobou a z křesťanské víry se může opět stát trend. Modlení v soukromí odzvonilo. Papežova celosvětová síť pro modlení společně s novým módním elektronickým růžencem na ruku a Ježíšovými botami vyšlapávají zářnou cestu do budoucna.

Click to Pray eRosary – tak se jmenuje stylový náramek v podobě růžence. Křesťané si pomocí něj mohou měřit modlitby. Aktivovat jej lze poklepáním nebo pokřižováním. Měří také spálené kalorie, ne díky modlitbám, a zabalený je v krabici vypadající jako Bible. A taky mění vodu ve víno. Dobře, to poslední už ne, ale jinak si nevymýšlím. Navíc vypadá stylově. Mohl bych pokračovat dál a dál, jak dobrý dojem ve mně růženec zanechal. Myslím, že to je od Křesťanské asociace skvělý tah. Víra obecně je dnes na ústupu a lákat na „dobrou myšlenku“ nebo „duchovní čistotu“ už prostě nezaujme. Na druhou stranu módní doplněk, který navíc vypadá dobře bez ohledu na víru, už za zvážení stojí a minimálně mladší generaci může zaujmout. Když už ne vzhledem, tak alespoň jakousi bizarností. Sám nejsem věřící, ale proti víře nic nemám, a myslím, že její modernizace pomůže k oživení. Navíc když se mohou křesťané spojit skrz Papežovu celosvětovou síť pro modlení a mít tak svůj vlastní Facebook, Instagram, Twitter nebo cokoliv člověk zrovna používá.

Click to Pray eRosary. Foto: Pope’s Worldwide Prayer Network.

Proč zůstat jen u elektroniky? Módně založený křesťan může svoji kolekci obohatit také o Nike Air Max 97 MSCHF x INRI Jesus Shoes, neboli Ježíšovy boty. Bublina pod nohou už dnes asi nikoho nepřekvapí, ale co takhle voda? A kdo chodil po vodě? Ježíš! Z mého pohledu velmi dobře stylově zvládnuté boty, které dokázaly zakomponovat kříž, biblický verš a hlavně vodu z Jordánu. Opět bravo. Když už i nevěřící přemýšlí o koupi (a možná i přechodu na křesťanství, co já vím), není to důkazem, že se riskantní krok do budoucna vyplatil?

Ježíšovy boty. Foto: MSCHF / StockX.

Už teď se nemůžu se dočkat dalších osvěžení víry. Obě zmíněné novinky však cílí na mladé, které chtějí zaujmout. Proč ale neuspokojit i další cílové skupiny? Ať už věřící nebo ne, manuálně zdatní muži si rovněž zaslouží svůj kousek Ježíše. Stejně tak hrdé maminky. Lidé z města i vesnice. Proto bych se, po dokončení kompletní módní kolekce mnou pracovně pojmenované „Bring Jesus Back“, jako dalším směrem vydal k zahradnictví. Například značka Supreme má svoje vlastní rýče, tak proč ne Ježíš? Nebo Ježíšovu kosmetiku vidím jako nevyužitou příležitost. Co takhle masově prodávat zmodernizovanou verzi Papamobilu? Popravdě nejsem tak kreativní typ, abych viděl všechny možnosti expanze, ale to neznamená, že nejsou. Je jich mnoho a hranice neexistují. Náboženství jako módnímu, ale nejen módnímu, trendu fandím a jakkoliv nevyužitelný pro mě je, zvažuji koupi růžence eRosary. Třeba ze mě nakonec bude věřící.

O autorovi:

Jsem extrovert i introvert. Miluju jazyky (jakože lingvistiku, duh). Mám specifický a značně černý humor. Ujíždím na karaoke. Vlastním spoustu knížek, které nečtu. Poslouchám všechno, jen ne rozkazy. Stereotyp je zlo, Bůh je mrtev, a taky jsem založil Denní chleba. To je asi tak všechno, co se sem vleze.

Napsat komentář

Při prohlížení těchto internetových stránek zpracovává dennichleba.cz Vaše osobní údaje, včetně cookies, za účelem hodnocení návštěvnosti webu a tvorby souvisejících statistik. Souhlasím