Glosa: Čemu se kdo směje aneb Memes jsou pro všechny

Autor |2020-04-13T18:51:21+02:0011. dubna, 2020|Sloupky|

Humor je subjektivní. Někoho rozesměje padající dítě, když se snaží poprvé chodit, někoho mimoňové, někoho zase obyčejný obrázek s trefným textovým polem. O memes (ne, nikdy nenapíši „mem“ nebo „memy“) bych se mohl rozepsat na knihu o obsahu Bible a stejně bych nepokryl všechny. Zaměřím se proto na čtyři podle mě nejobsáhlejší skupiny, co se týče rozdělení humoru.

Přesně před pěti měsíci jsem psal článek o Boomerech a Zoomerech. Začněme tedy prvními zmíněnými. Boomeři jsou velice zobecněně generací doslova pojmenovanou jako Baby boomers a troufám si k nim zařadit také generaci X. Prostě kdokoliv starší, kdo nerozumí humoru současné mládeže. Jednou z nejvýraznějších podskupin Boomerů jsou Tátové v dlouhotrvajícím manželství. Poznávacím znakem této skupiny jsou vtipy o manželkách. Ocení jednoduché narážky na hloupost či otravnost svých drahých poloviček. Ideální formou jsou jednopanelové kreslené vtipy s bublinami. Zjednodušeně lze vtipy Boomerů popsat rovnicí: stížnost na manželku = smích. Pokud tedy člověk váhá, s kým má tu čest, stačí vytáhnout jeden obrázek zmíněného formátu a má stoprocentní jistotu. Nikdo jiný se totiž takovým vtipům nesměje.

Autor: r/boomershumor, Reddit

Druhou podskupinou Boomerů jsou Maminky z Facebooku, které stojí v přímé opozici Tátům v manželství. Na rozdíl od svých konkurentů v řadách Boomerů však nevyhledávají humor týkající se manželství. Hlavním zdrojem smíchu jsou totiž mimoni. Jakmile vidí žlutou postavičku s textem většinou mířeným na rádoby logické odůvodnění svého určitého nedostatku, okamžitě se popadají za břicha. Lze je pak nalézt v louži vlastních slz smíchu na zemi s roztrhanou bránicí. Můžeme tedy opět vytvořit unikátní rovnici, díky které každý pozná Maminky z Facebooku: mimoni = smích.

Autor: The Funny Beaver

Jako další nabízím mladou krev generace Z. Ne však všech členů generace Z, ale jen těch mladších. Zpravidla se jedná o studenty základních škol, kteří právě začali objevovat to pravé kouzlo internetu a formuje se jim styl humoru. Bohužel se formuje špatně. Jako hlavní zdroj všeho vědění mají Youtube, kde ovšem sledují zpravidla českou populární scénu. Hlavním tahounem jsou tedy pranky (do češtiny přeložené jako žerty či šprýmy, což taky nikdy nepoužiji). Čím šílenější, tím lepší. Podvedení přítelkyně? Haha. Policejní přepadení kamaráda? Hahaha! Únos a krádež orgánů? Chachachá! No a co, že je spousta z nich falešná a předpřipravená, je to vtipné. Velký úspěch také sklízí mladí hráči videoher, kteří jsou dalším oblíbeným terčem mladší generace Z. Rovnice je tentokrát poněkud obtížnější: prank * šílenost = smích.

 

Nakonec se dostáváme k Mileniálům a starší části generace Z – skupině, která je oproti všem předchozím dosti specifická. K jejímu pochopení neexistuje rovnice. Vtipem se může stát naprosto cokoliv. Text následovaný obrázkem, běžná fotka s textem nahrazujícím postavy, vícepanelové obrázky, ale také například Keanu Reeves či postava měnící se v okurku, případně něco, čemu se říká deepfried memes. Celá meme komunita Mileniálů a části generace Z je svým vlastním světem a nelze ji popsat. Člověk se do ní musí dostat a zažít ji na vlastní kůži. Jediné, co můžu dodat na konec, je, že si v ní každý najde své a jako jediná má skutečně vtipné memes. Změňte můj názor.

O autorovi:

Jsem milovník černého humoru a nevhodných poznámek. Taky obstojně zpívám ve sprše. Orientuji se převážně ve sportu, ale sleduji i každodenní dění. Od malička jsem rád bavil ostatní a zastávám názor, že bychom život neměli brát tak vážně. To je taky jeden z důvodů, proč jsem založil Denní chleba.

Napsat komentář

Při prohlížení těchto internetových stránek zpracovává dennichleba.cz Vaše osobní údaje, včetně cookies, za účelem hodnocení návštěvnosti webu a tvorby souvisejících statistik. Souhlasím